Instrumenty pochodne dla klientów mBanku

150x110

Inwestorzy korzystający z usługi maklerskiej eMakler otrzymają możliwość inwestowania w kontrakty terminowe na WIG20. W ten sposób do oferty mBanku wprowadzone zostają instrumenty pochodne.

Kontrakty terminowe na WIG20, które zostaną udostępnione w mBanku, pozwalają inwestorom na przyjmowanie zarówno pozycji długiej, czyli obstawianie wzrostu indeksu, jak i pozycji krótkiej, czyli oczekiwanie spadku wyceny indeksu.

- Na początek oddajemy klientom możliwość korzystania z kontraktów terminowych na indeks blue chipów, ponieważ jest to najpopularniejsze wśród inwestorów i cechujące się dużą płynnością i łatwością zbycia narzędzie dostępne w ramach instrumentów pochodnych – tłumaczy Zbigniew Trzeciak, odpowiedzialny za rozwój usługi maklerskiej.

Nowa funkcjonalność dostępna będzie od lutego br., jednak proces jej aktywowania klienci mogą rozpocząć już teraz. Aby móc zawierać transakcje kupna i sprzedaży kontraktów terminowych, niezbędne jest posiadanie aktywnej usługi maklerskiej oraz podpisanie dodatkowej umowy o przyjmowanie i przekazywanie zleceń na instrumenty pochodne. Aby aktywować kontrakty terminowe, należy wypełnić wniosek na stronie internetowej lub zadzwonić na mLinię. Po podpisaniu dokumentów, bank aktywuje usługę. Od 5 lutego usługa będzie w pełni dostępna w serwisie transakcyjnym banku.

Zawarcie umowy o przyjmowanie i przekazywanie zleceń na instrumenty pochodne związane jest z otwarciem rachunku transakcyjnego, czyli dodatkowego rachunku służącego do rozliczeń pieniężnych z eMaklerem. Prowadzony bezpłatnie rachunek traktowany jest jako dodatkowy do eKonta i w przypadku osób posiadających podpisaną umowę o instrumentach pochodnych stanowi podstawowy i obowiązkowy rachunek do rozliczeń giełdowych – zarówno dla inwestycji związanymi z kontraktami terminowymi jak i standardowych operacji na rynku akcji.

Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym 2,7 mln Klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez Klientów w Polsce (m.in. Audyt Bankowości Detalicznej TNS Pentor za I kwartał 2011 r.). W roku 2011 mBank został także ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”.